Wiesz już jaki cel ma realizować Twoja strona? Świetnie. Teraz wypisz co chciałbyś aby znalazło się na stronie.
- Ile podstron ma znajdować się w serwisie.
- Jakie funkcje chcesz zainstalować na przykład: mapa, galeria zdjęć, chat, formularz kontaktowy, zapis na newsletter.
Spisany cel oraz funkcjonalności strony mogą wyglądać następująco:
Chce stworzyć stronę-wizytówkę dla mojej firmy XYZ. Będzie ona prezentować potencjalnym klientom moją ofertę.
Celem strony będzie pozyskanie od klientów informacji kontaktowych (imię, nr telefonu) poprzez formularz kontaktowy.
Funkcjonalności strony
- 5 podstron (o nas, oferta, kontakt, produkt 1, polityka prywatności).
- Sekcja aktualności.
- Formularz kontaktowy.
- Mapa dojazdu.
- Google Analitics (narzędzie monitorujące ruch na stronie internetowej)
- Pixel Facebooka (narzędzie wykorzystywane do śledzenia użytkowników strony aby w późniejszym etapie wysłać do nich reklamy na Facebooku. Na temat Pixela Facebooka przeczytasz tutaj.
- W przyszłości chciałbym rozszerzyć stronę o prosty sklep internetowy.
Układ Twojej strony
Po wykonaniu wcześniejszych kroków możesz naszkicować sobie uproszczony układ Twojej strony. Spokojnie nie wymaga to wielkich zdolności artystycznych.
Weź kartkę papieru, coś do pisania i rozrysuj jak chciałbyś aby wyglądała Twoja strona.
Wyszczególnij na swoim szkicu:
- Najważniejsze elementy strony. Wybierz gdzie chcesz umieścić galerię, menu, formularz kontaktowy itd.
- Strukturę informacji (gdzie będą umieszczone najważniejsze teksty na stronie).
Gdy będziesz miał przed sobą szkic Twojej strony będzie Ci dużo łatwiej znaleźć pasujący motyw. Podczas przeglądania motywów staraj się zwracać uwagę na rozmieszczenie poszczególnych elementów: grafik, nagłówków, przycisków. Najważniejszy jest układ. Sugerowanie się tylko wyglądem szablonu jest błędem. Szablony są przygotowane w taki sposób, by robiły jak najlepsze wrażenie. Mają specjalnie dobrane zdjęcia, kolorystykę, czcionki. Jeśli będziesz chciał zmienić kolor lub zdjęcie to cały projekt będzie wyglądał zupełnie inaczej.
Im bardziej motyw, który wybierzesz będzie zbliżony do Twojej wizji, tym mniej pracy będzie cię czekać w późniejszym etapie wdrożenia.