Założenie sklepu internetowego to w dzisiejszych czasach jeden z lepszych pomysłów biznesowych. Można w ten sposób docierać do klientów praktycznie z każdego miejsca na świecie. Jednocześnie jest wiele aspektów, które musi przemyśleć przyszły właściciel takiego sklepu. Należą do nich: strona graficzna witryny internetowej, zdjęcia i opisy produktów czy w końcu internetowe bramki płatności. Ten ostatni element jest bardzo ważny, ponieważ łatwe płatności to większy zysk dla każdego sklepu.

Co to jest bramka płatności?

Kupno jakiegokolwiek produktu lub usługi w internecie kończy się dodaniem ich do koszyka i przejściem do kasy. Kolejnym punktem jest wybranie sposobu dostawy, podanie adresu, na który ma trafić przesyłka i w końcu wybranie metody płatności.

O ile w tych dwóch pierwszych opcjach nie ma najmniejszych problemów, to wysyłanie pieniędzy przez internet czasami może przyprawić klienta o lekki dreszczyk niepewności. Zadaniem właściciela sklepu jest uproszczenie procesu płatności i zapewnienie mu poczucia bezpieczeństwa w tym procesie.

Z pomocą przychodzą bramki płatności. Bramka płatności, to system płatności, który daje klientom możliwość płatności za wybrane produkty lub usługi. Płacenie za pomocą bramki daje klientom dużo wiele możliwości płatności. Klienci mogą zapłacić między innymi:

  • za pomocą karty kredytowej,
  • przelewem bankowym,
  • Blikiem,
  • za pośrednictwem szybkich płatności mobilnych.

Płatność za pomocą bramki ma kilka zalet. Przede wszystkim odbywa się poprzez bezpieczne szyfrowanie typu SSL, dzięki czemu zarówno użytkownik, jak i właściciel mogą być pewni, że ich transakcja nie będzie widziana przez osoby trzecie.

Jak wybrać bramkę płatności WooCommerce?

Przy wyborze bramki płatności należy patrzeć na kilka aspektów:

  • Najpierw sprawdź czy dane rozwiązanie jest kompatybilne z Twoim systemem sklepowym. Pokazane rozwiązania mają gotową integracje z WooCommerce, co ułatwia i zmniejsza koszty drożenia rozwiązania.
  • Warunki współpracy z daną firmą, takie jak: prowizje, dostępne metody płatności, opłata początkowa.
  • Rozpoznawalność danego rozwiązania na danym rynku. Klienci sklepów internetowych, mają większe zaufanie do rozwiązań, które znają i rozumieją.
  • Kraj pochodzenia klientów? Czy obsługujesz polskich czy zagranicznych klientów.

Lista najpopularniejszych bramek do wykonywania płatności

Wybranie odpowiedniej bramki płatności oznacza współpracę z operatorem, który umożliwia szybkie regulowanie należności. W zamian za swoje usługi pobiera on prowizję, więc przed decyzją o konkretnej ofercie, warto sprawdzić warunki, jakie są z nią związane.

Przelewy 24

Jest to jedna z usług oferowanych przez firmę P24 DotCard, która dodatkowo umożliwia korzystanie z systemów eCard oraz Dotpay. Przelewy 24 pobierają prowizję w wysokości 1,9% od każdej transakcji. Cała kwota ląduje na samym początku na koncie przejściowym, z którego może być wypłacona na konto sklepu. Realizacja to maksymalnie 24 godziny, stąd nazwa usługi. Poza tym występuje jeszcze kilka zalet tego rozwiązania:

  • brak opłaty aktywacyjnej – należy jedynie wysłać przelew weryfikacyjny, który jest zwracany klientowi,
  • właściciel sklepu ma możliwość utworzenia kilku kont dla kilku sklepów w ramach jednej usługi,
  • Przelewy 24 obejmują kilka rodzajów płatności: Blik, PayPal czy chociażby płatności mobilne.

PayU

Stanowi własność koncernu Naspers, który działa na kilkudziesięciu rynkach na całym świecie. PayU to koszt rzędu 2,3% za każdy przelew. Aktywując ją w swoim sklepie, należy jednorazowo uiścić opłatę w wysokości 39 zł. Dodatkowo klienci mają kilka innych możliwości:

  • mogą przyjmować cykliczne płatności w modelach o charakterze subskrypcyjnym,
  • płatność jest bardzo ułatwiona – może być aktywowana zaledwie jednym kliknięciem,
  • można płacić kartą, tradycyjnym przelewem lub alternatywnymi metodami przesyłania pieniędzy.

Jeśli chcesz skorzystać z oferty PayU, to klikając w poniższy link otrzymasz specjalne warunki dołączenia.

  • Opłata aktywacyjna wyniesie tylko 5 zł a stała prowizja
  • Tylko 1,69% stałej prowizji

Tpay

Jest to polska firma, której siedziba znajduje się w Poznaniu. Bezpieczeństwo tej bramki gwarantuje rozszerzona licencja KNF. Aby aktywować tą metodę płatności, wystarczy wpłacić 10 zł. W przypadku wypłacania środków na konto sklepu, jest ono darmowe dla 4 pierwszych transakcji, kolejne kosztują 2 zł. Prowizja tego pośrednika wynosi 1,56% wartości transakcji + 0,39 zł. Tpay oferuje następujące typy płatności i korzyści:

  • Visa, Google Pay lub Blik,
  • karta, jaką klient używa w sieci może zostać zapamiętana i kolejne transakcje mogą być wykonywane za pomocą jednego kliknięcia,
  • dzięki współpracy z organizacją Elavon możliwe są transakcje właściwie w każdym miejscu na świecie.

Stripe

Amerykański system płatności online, który utrzymuje się jedynie dzięki prowizjom. Nie działa w modelu abonamentowym i nie pobiera żadnej opłaty wstępnej. Bramka inkasuje za każdą transakcję 1,4% + 1 zł. Serwis ma wiele zalet:

  • wykorzystuje wiele typów płatności – od Google Pay i Apple Pay, poprzez Visę, Mastercard, aż po Bitcoina,
  • umożliwia wdrożenie płatności w modelu subskrypcyjnym,
  • posiada liczne zabezpieczenia, które mają przeciwdziałać oszustwom i nadużyciom finansowym.
  • Daje klientom możlwiość płatnośći przez przelewy24

Paynow

Jest to bramka, którą stworzył mBank. Dedykowana przedsiębiorcom, którzy korzystają już z usług tego banku. Warunkiem koniecznym do korzystania z Paynow jest posiadanie rachunku firmowego. Bank pobiera prowizję w wysokości 0,95% i nie pobiera opłaty aktywacyjnej. Jednocześnie klienci mają większe możliwości:

  • mogą wykonywać płatności Blikiem lub za pomocą rozwiązania o nazwie pay-by-link, które służy do kierowania płatności z banku klienta do sklepu,
  • natychmiastowy dostęp do pieniędzy,
  • możliwość zarządzania środkami firmy w jednej lokalizacji.

Wadą tego rozwiązania jest ograniczenie usługi tylko do przelewów i korzystania z Bliku. Na tę chwilę nie ma płatności mobilnych ani innych sposobów płatności.

Jak dodać bramkę płatności do sklepu internetowego

Wiele sklepów działa w oparciu o platformę WordPress, która jest popularnym CMS-em, czyli systemem zarządzania treścią. Bramki płatności WordPress mogą być dodane do sklepu WooCoommerce przy pomocy wtyczek, czyli niewielkich aplikacji internetowych, która działają w środowisku tego CMS-a.
Posiadając witrynę na WordPressie, można w prosty sposób zainstalować wtyczkę wybranej bramki płatności. Robi się to w kilku krokach:

  • Należy zalogować się do WordPressa.
  • Po lewej stronie znajduje się listwa, na której występuje zakładka “Wtyczki”, trzeba ją kliknąć.
  • Po prawej stronie znajduje się okno wyszukiwania z daną wtyczką.
  • Następnie należy zainstalować i włączyć wybraną wtyczkę.

Niektóre wtyczki bramek płatności są dostępne na stronie producenta. Na przykład wtyczka przelewy 24 znajduje się na ich oficjalnej stronie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak w praktyce dodać bramkę płatności do sklepu internetowego WordPress WooCommerce, to zapraszam Cię do poniższych artykułów:

Którą bramkę płatności WooCommerce wybrać?

WooCommerce. Wśród najlepszych bramek można wymienić Przelewy 24, PayU, Tpay, Stripe i Paynow. Którą wybrać?
Wszystko zależy od Twoich konkretnych potrzeb. Każde z 5 zaprezentowanych rozwiązań spełnia swoje zadanie.

  • Jeśli obsługujesz klientów zagranicznych wybierz Stripa.
  • Jeśli, to klienci z Polski, to wybierz jedną z 4 pozostałych.
  • Osobiście najczęściej wykorzystuje bramki PayU oraz Przelewy24.
  • Nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z 2 rozwiązań jednocześnie, na przykład Stripa dla zagranicznych klientów i PayU dla polskich.

Życzę ci szybkiego rozwoju Twojego sklepu internetowego i wszystkiego dobrego.
Krzysztof Gonet.

Dodaj komentarz